Goodbye Wijchen en Viva España - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Paula & Roel De Koning & Evers - WaarBenJij.nu Goodbye Wijchen en Viva España - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Paula & Roel De Koning & Evers - WaarBenJij.nu

Goodbye Wijchen en Viva España

Door: parolusema

Blijf op de hoogte en volg Paula & Roel

23 Augustus 2022 | Nederland, Wijchen

Na enkele maanden van voorbereiding is het dan zover, begin augustus vertrokken we naar onze eerste bestemming van ons 11 maanden durende avontuur: Alhaurin El Grande in de regio Malaga.

Maar eerst antwoord op de vraag: "waarom in godsnaam?" Het antwoord daarop is eigenlijk vrij simpel: "waarom niet?"

Dat klinkt wellicht wat te eenvoudig, maar al een tijd hadden we het idee om op avontuur te gaan voor een wat langere periode met ons 5-en.

OK, lees: Paula en Roel hadden dat idee. Voor Mats is het al een avontuur om zijn avond-eten binnen 1,5 uur naar binnen te werken. Sem vindt alles best, zolang er maar spelletjes in de buurt zijn en Luca's avontuur begint en eindigt iedere dag met het doen van een backflip op de trampoline. Dus ja, de definitie van avontuur is wat diffuus binnen ons gezin.

Maar ook onze 3 boys hadden en hebben enorm zin in '300 nachtjes op vakantie' zoals zij het noemen. Dat het niet alleen vakantie zal zijn komen ze nog wel achter, maar dat merken ze vanzelf als 'juffrouw Paula' haar intrede doet nadat we zijn gesetteld in ons eerste nieuwe huis :-)

Anyway, we hebben het fantastisch naar onze zin in Wijchen/Nijmegen en komen er over een klein jaartje met alle liefde en plezier weer terug en zouden ook nooit ergens anders willen wonen in Nederland. Wel zijn we eerder al eens 10 maanden op pad gegaan nog voordat de kids er waren. Door de jaren heen vele landen bezocht zoals o.a. Rusland, China, indonesie, Amerika, Australie en Nieuw Zeeland. Die avonturen zorgen er toch altijd voor dat het bloed blijft kruipen waar het niet gaan kan en een soortgelijk avontuur willen we ook met onze kids beleven. Maar dan in een hedendaagse variant, dat wil zeggen gecombineerd met remote werken en thuis-onderwijs.

Maar eerlijk is eerlijk, dat avontuurlijke is er niet altijd geweest..

Terwijl Paula een kleine 18 jaar terug al het avontuur opzocht in Indonesie voor haar afstudeerstage, lag dat bij Roel wat anders. Als hij in die periode 8 dagen op vakantie ging met vrienden naar Mallorca had hij naar 5 dagen al heimwee en droomde hij de laatste 3 dagen alleen maar van broodjes fricandel, NEC, De Arend en de Waalbrug. En wanneer hij voor het werk naar Amsterdam moest kreeg hij op diezelfde Waalbrug op de heenweg al heimwee. Maar tijden zijn dus veranderd blijkbaar de afgelopen 15 jaar, vele mooie reizen volgden en het avontuur blijft altijd toch weer te trekken. Ook (of juist) met kids!

"Maar hoe ga je dat dan doen allemaal?"

Qua werk hebben we het zo kunnen organiseren dat Roel zijn werk bij Aexus volledig behoudt en op afstand kan werken met af en toe een reis terug naar Nederland. Hiervoor was dat vaak andersom en moest Roel af en toe naar Spanje, dus in feite verandert daar niet veel nu. Voor Paula is dit wel anders, zij kiest ervoor om haar baan na 17 (!) jaar bij Entermotion in Wijchen als fysiotherapeut op te zeggen en het komende jaar overdag fulltime er voor onze boys te zijn. Deze keuze was zeker niet makkelijk, maar wel een must om dit avontuur doorgang te kunnen laten vinden.

Luca, Sem en Mats krijgen straks overdag dus les van 'juffrouw Paula' en vooralsnog lijken zij met dat idee wel te kunnen leven. Totdat ze straks beseffen dat ook juffrouw Paula streng kan zijn indien nodig, dan verlangen ze misschien weer snel terug naar hun vertrouwde nest van de Passchalisschool.

Ons mooie huisje op de Veenhof wordt nu bewoond door een bevriend stel uit Wijchen met 2 kids, dus ook dat geeft ons geen zorgen. Qua (zorg)verzekeringen, school en administratie met de gemeente en werk van Roel is alles afgestemd en niets stond ons in de weg om begin augustus op pad te gaan.

Afscheid en vertrek

Zaterdag 16 juli vierden we ons afscheidsfeest op de Veenhof met vele vrienden, familie, buurtgenoten, vriendjes en vriendinnetjes van de boys en een ieder die we graag nog een keer wilden zien voordat we gingen. De dag was zeer geslaagd en vanaf dat moment begon het besef echt in te dalen. Super leuke cadeaus hebben we gekregen en een prachtig fotoboek van iedereen die aanwezig was met leuke gelukswensen en versieringen. Helemaal top!

De laatste week voor vertrek hebben we ons huis klaargemaakt voor de nieuwe bewoners en hebben we een paar dagen in 'Hotel Alverna' gelogeerd wat synoniem staat voor het huis van Eef en Sabine, ouders van Roel. Dit was echt hartstikke fijn en tegelijkertijd ook gewoon erg leuk. Stiekem denken we echter wel dat Eef en Sabine na die week ook blij waren dat de orkaan van 3 boys 24/7 in huis hebben weer even is gaan liggen :-)

Maar niet voor lang, want rond 8 september komen zij samen met Bert en Truus (ouders van Paula) een paar dagen langs in Spanje voor de verjaardag van Mats die dan 5 jaar wordt.

Roel is op 4 augustus met de auto vertrokken en heeft Paula en de boys op zaterdag 6 augustus opgehaald van het vliegveld in Malaga. De komende 1,5 maand verblijven we in en rond Alhaurin El Grande, wat 25 minuten ten westen van Malaga ligt, in de bergen. 's Avonds na het werk en in de weekenden gaan we de regio verkennen, genieten van het huis en zwembad, lekker uit eten en afspreken met collega's en vrienden/bekenden die in deze periode toevallig ook in de buurt zijn.

In ons volgende verslag wat hoogtepunten van de eerste weken, dus stay tuned. Hopelijk vinden jullie het leuk om ons via deze weg te volgen. Wij vinden het in ieder geval leuk om zoveel mogelijk in contact te blijven, dus we horen graag van jullie.

Liefs van ons!

• 23 Augustus 2022 - 23:43

Mayke:

Wat enorm spannend allemaal. Leuk om jullie te volgen!

• 23 Augustus 2022 - 23:49

Suzanne:

Leuk om te lezen en te volgen!! Enjoy!!

• 23 Augustus 2022 - 23:57

Theo Van Lith:

Leuk Paula en Roel,

Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Heb 10 jaar terug daar (in Altea) een wandelvakantie gehad.
    Mooie omgeving met mooie wijnen

• 24 Augustus 2022 - 00:57

Jeroen Vd Groes :

Wauw geweldige ervaring samen met de kids geniet ervan en tot snel

• 24 Augustus 2022 - 05:04

Jo Stoots:

Geweldig leuk avontuur heel veel succes,

• 24 Augustus 2022 - 06:17

Wilma Rikken:

Leuk om te lezen/ te volgen. Met z,n allen van genieten

• 24 Augustus 2022 - 06:43

Dominic Van Haaren :

Gaaf hoor, veel plezier samen.

• 24 Augustus 2022 - 07:32

Astrid:

Echt zo mooi en bijzonder dat jullie dit doen als gezin met elkaar! Iets om nooit te vergeten ♡

• 24 Augustus 2022 - 07:33

Mike:

Wat leuk dat ik jullie zo kan volgen.veel plezier.

• 24 Augustus 2022 - 07:34

Ria Burger:

Wat een avontuur.. leuk om dit zo te kunnen volgen. Veel plezier daar

• 24 Augustus 2022 - 07:34

Emile :

Mooi verhaal. Prachtig dat jullie dit avontuur omarmd hebben. Maak een geweldige tijd samen met jullie gezin.

• 24 Augustus 2022 - 07:38

Lieke En Fedde:

Leuk om te lezen! Heel veel plezier en mooie avonturen gewenst. Al ben ik ook wel benieuwd hoe juf Paula bevalt!

• 24 Augustus 2022 - 08:34

Willeke Gerrits Van Rossum:

Wauw .. heel veel plezier gewenst . Geniet van jullie gezin .. groetjes

• 24 Augustus 2022 - 09:00

Sabine :

Mooi geschreven kinders, superleuk om ook de reacties van iedereen te lezen. Tot over twee weekjes …… kan niet wachten

• 24 Augustus 2022 - 09:06

Frank De B:

Heel veel plezier op deze geweldige reis! Eviva Espana!

• 24 Augustus 2022 - 09:09

Joke Loffeld :

Hallo Pala en Roel, wat leuk om dit reisverslag te lezen! Geniet van het verblijf .

• 24 Augustus 2022 - 09:31

Beatriz Jiménez :

¡Hola Paula!
    Qué bonita aventura.
    ¡Disfrutad!

• 24 Augustus 2022 - 09:37

Jan En Wilma:

Erg leuk om op deze manier jullie avontuur mee te beleven. Heel veel plezier geniet ervan.

• 24 Augustus 2022 - 09:51

Catelijne :

Heel leuk om mee te kunnen lezen met jullie avontuur! Veel plezier!!!

• 24 Augustus 2022 - 10:04

Truus En Bert:

Hoi Paula, Roel, Luca, Sem en Mats.
    Wat een goed idee om na jullie wereld reis waar ben jij punt nu weer eens tot leven te wekken.

Erg leuk opgeschreven. Voor Paula een start met een nieuwe baan als Juf. Wie weet.

Wij komen vandaag weer een stukje dichterbij. Onderweg van Calella naar ...een Camping in de middle of de bergen. Er is geen bekende plaats in de buurt, maar ligt ca 75 km ZW van Valencia.
    nog een stuk of 3 stops hierna en dan zijn we bij jullie. Hasta la Vista!

• 24 Augustus 2022 - 10:04

Marta:

Wat leuk Paula,

Geniet van jullie avontuur.

• 24 Augustus 2022 - 10:15

Riet Willemsen :

Superleuk om jullie te volgen. Ik hoop dat het voor jullie wordt wat je ervan verwacht!! Vooral veel plezier met z'n 5jes.

• 24 Augustus 2022 - 10:20

Agnes Schaap:

Wat leuk om dit lezen. Super stoer dat jullie dit avontuur zijn aangegaan.
    Ontdek en verwonder!

• 24 Augustus 2022 - 10:23

Esther V Haren :

Joehoooeee super leuk! Heel veel plezier en succes! Vooral als juffrouw Paula! Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen.

• 24 Augustus 2022 - 10:27

Laura, Sep & Zara:

Superleuk om zo mee te kunnen lezen met jullie avontuur!
    Heel veel succes als juf ;) en geniet ervan!

• 24 Augustus 2022 - 11:42

Truus ( Moeders ):

Hallo lieve Paula&Roel, Luca, Sem en Mats

• 24 Augustus 2022 - 13:48

Jeanette Derksen:

Geniet van alles wat jullie daar doen en ik lees graag julloe verslagen

• 24 Augustus 2022 - 13:54

Ellen Burger:

Wat gaaf beschreven! Heerlijk om zo mee te kunnen volgen. En volgens de foto's ook een heerlijke plek om lekker met gunnende jaloezie van mee te genieten. Alle goeds, Ellen

• 24 Augustus 2022 - 14:15

Jeffry, Alie, Femme En Vigo:

Hallo Roel, Paula, Luca, Sem en Mats!
    Super leuk om jullie reisverslag te lezen, we gaan zeker jullie avonturen volgen. Heel veel plezier in Spanje en Paula succes met de scholing van de jongens! Gelukkig heb je tijdens de Corona al ervaring opgedaan.

• 24 Augustus 2022 - 14:52

Shirley En Viënne:

Wij gaan jullie via deze weg zeker volgen! Veel succes juf Paula!

• 24 Augustus 2022 - 16:12

Denise En Fenna:

Heel leuk om zo te volgen, jullie 300daagse vakantie ;)

We zijn benieuwd naar het volgende verhaal. En misschien kun je na jullie avontuur promoveren van groepsouder naar groepsjuf ;)

Geniet geniet geniet!

• 24 Augustus 2022 - 19:52

Fran:

Hoi.
    Wat leuk dat jullie dit delen!
    Hééél veel genieten samen.
    Groetjes
    Fran.

• 24 Augustus 2022 - 20:32

Mariette :

Hallo avonturiers. Heel veel plezier daar, ontdekken en met ons delen, maakt het voor ons ook leuk. Geniet en groetjes

• 25 Augustus 2022 - 11:22

D&G:

Hallo leukerds,

Geniet er enorm van! Top om op deze manier bij te blijven.

• 26 Augustus 2022 - 22:09

Nicole:

Jaaaa wat een heerlijk verslag en wat ben ik ongelofelijk trots op jullie dat jullie je dromen gaan waarmaken. Echt supertof dat jullie het gewoon doen! En alle vertrouwen in juf Paula uiteraard;) Geniet er samen van en op naar heel veel fantastische herinneringen! Zie jullie in november, nu al zin in.

• 27 Augustus 2022 - 12:48

Elke Ypma:

Wat leuk jullie verslag te kunnen volgen! Ik heb meteen weer zin in een verblijf in Spanje in het huis van mijn zus in Calpe. Ik ben al benieuwd naar jullie volgende bericht!

• 31 Augustus 2022 - 23:14

Yvonne :

Superleuk, wat een avontuur zeg.
    Lekker genieten daar samen.
    Groetjesss